EI1: sadà\exposadà – de zaal van baards! (fragment)
___
Een sensueel gedicht. De lichamelijkheid maakt de woorden tastbaar, of andersom. Maar dat is niet het enige. Het ritme staat centraal en daarmee gaat het gedicht terug naar de kern van de poëzie. De rijmklanken en woordherhalingen vallen binnen de traditionele manier van poëzie die vooral op auditieve wijze werkt. Daarnaast kenmerkt dit gedicht zich door typografie, vormgeving, een ritme van visuele verhoudingen. Zo vormt de aaneenschakeling van het vetgedrukte ‘puls’ aan de linker kantlijn de ‘spil’ waar het gedicht het over heeft. In die herhaling van pulsen herkennen we het tikken van de tijd. Tijd lezen we af op een ‘klok’. En zo komt het gedicht tot de kern, de bron, van poëzie, taal, representatie en misschien wel van al het leven–
___
sadà\exposadà debuteerde vorig jaar met de grote middag. Deze maand verschijnt de zaal van baards!, dat samen met zijn debuut een tweeluik vormt. De bundel is te verkrijgen via http://www.ollauogalanestas.nl.